Friday, April 17, 2009

BATU KARANG / BATU HEMPEDU

Salam kepada semua pembaca di blog ini. Nama saya Aris umur 44 tahun. Saya mahu berkongsi pengalaman dan membantu juga berniaga kecil kecilan dari segi perkhidmatan info.
Pada tahun 2008 selepas hari raya puasa saya diserang sakit perut, dalam masa yang sama air kencing warna nya menjadi keruh sedikit. Saya mendapatkan rawatan diklinik terdekat. Doktor mengesyaki ada batu karang, ubat tahan sakit serta antibiotik dan ubat kencing kotor dibekalkan kepada saya.
Selepas seminggu, ketika tidur saya diserang lebih teruk oleh penyakit batu karang ni. Lebih kurang pukul 3 pagi saya terkejut dari tidur, sakit perut yang teramat sangat. Rasa nak buang air besar tapi tak boleh. Air kencing pula warna nya amat keruh kehitam hitaman. Aduh! tak boleh berdiri lurus, tak boleh berjalan, tapak tangan dengan kaki dah sejuk dan kebas, kepala dah pening. Buat panggilan kecemasan tapi jawapan yang diterima amat kecewa "KAMI X TAU DIMANA ALAMAT NI, JADI PIHAK KAMI X DAPAT HANTAR AMBULAN". Macam ni ke KECEMERLANAGAN PERKHIDMATAN JABATAN KECEMASAN???...Tolong bagi perhatian sikit!!!..Jadi saya minta bantuan jiran hantar ke Hospital Tuanku Jaafar di Seremban. Terus masuk wad kecemasan ambil contoh air kencing kemudian suntik dengan tahan sakit dan diberi rehat. Selepas 2 jam doktor datang bagitau saya kena tahan diwad untuk rawatan lanjut. Lepas masuk wad kena makan pain killer, hingga nak berjalan pun tak boleh sebab rasa macam dilambung ombak laut (kesan ubat pain killer tadi).
Imbasan ultrasound menunjukan ada batu karang disebelah kanan buah pinggang. 2 hari diwad saya jadi rimas kerana asik rawatan yang sama kemudian jadi bahan uji kaji doktor2 pelatih dan jururawat2 pelatih. Letih wo! nak rehat aje ada pelatih2 yang datang. Bila saya berkeras nak balik doktor suruh sign atas tanggung jawab dan risiko sendiri. Saya sign aje lah. Tarikh temujaji berikutnya diberi untuk rujuk kes saya ke pakar pembedahan. Lagi lah risau saya dibuat nya, tapi apa nak buat saya tiada pilihan! Ubat dari hospital dibekalkan kepada saya.

Bayangkan lah organ dalaman kita akan dirobek dan dipotong buang oleh doktor bedah sekiranya mereka dapati ianya perlu dilakukan. Risiko lain yang tidak kita ketahui untuk jangkamasa pendek dan panjang akibat pembedahan. Ada seorang hamba allah ni (perempuan) salah satu buah pinggang dia dah lembik dan x boleh berfungsi akibat pembedahan batu karang. Dia menasihati saya ikhtiar cara lain. Aduh!! menakutkan....





lihat video klip pembedahan batu karang (ringkasan)

Kebetulan adik saya beritahu ada seorang hamba Allah ni boleh keluarkan batu karang tanpa pembedahan. Dalam hati saya merungut entah apa2 lah adik saya ni merepek. Tapi selepas dia pujuk dan menceritakan pasal testimoni jadi saya pun setuju lah, kalau tak betul pun saya tak rugi sbb perubatan tu dilakukan dari luaran sahaja.
Ketika berubat hamba Allah ni sapu krim diperut saya, bahagian buah pinggang sebelah kanan kemudian dia suruh saya berselawat sambil jari nya menarik sesuatu keluar dari perut sebelah kanan, terasa perut seperti dicubit. Hamba Allah ni tunjuk dan beri kepada saya sebutir batu sebesar hujung jari kelingking yang bergigi sambil masuk kan ke dalam peket plastik kecil yang lutsinar. Saya halakan kearah lampu dan nampak ada kesan wap dalam peket plastik tersebut.
Saya tak puas hati dan menganggap apa yang berlaku pada saya tu adalah silap mata. Masa dalam perjalanan balik saya terus singgah dan cari doktor yang rawat saya sebelum ni dan tunjuk kan batu tu. Tanpa menceritakan apa yang berlaku saya minta dia buat pengesahan adakah itu batu karang?..Mengikut kata doktor tersebut batu yang saya tunjuk itu adalah salah satu jenis batu karang yang biasa terdapat pada mereka yang mengidap batu karang. Saya masih tak puas hati!
Saya hentikan pengambilan ubat, belum cukup sebulan simptom penyakit batu karang mula terasa semula. Saya pergi lagi jumpa hamba Allah ni, saya bertanya kenapa simptom masih berlaku lagi selepas batu karang tempohari dikeluarkan?..Hamba Allah ni beritahu batu karang yang ada pada saya bukan sebiji, dia cuma boleh keluarkan hanya sebiji dalam satu masa disetiap bahagian yang sakit pada setiap pesakit. Saya cuba berbual dengan pesakit pesakit lain diluar yang menunggu giliran, memang agak ramai jugak yang datang berulang. Setelah 4 kali ulangan yang saya buat (4 biji dikeluarkan disebelah kanan dan sebiji disebelah kiri), ultrasound dibuat semula, WOW!!! TIADA LAGI BATU KARANG!!! dan hingga hari ini 19april 2009 saya bebas aktif seperti biasa.
Baru baru ni pada 16hb april 2009 appointment dengan pakar SOPD di hospital Seremban, dari ultrasound terbaru didapati saya ada "fatty liver" dan batu dalam hempedu pulakkkk!!!. Doktor nasihatkan saya jalani pembedahan buang hempedu kerana batu banyak dan berselerak, jadi sukar untuk lakukan pembersihan. Saya minta tangguh beri jawapan dan masa balik dari hospital saya terus pergi kerumah hamba Allah ni dengan isteri saya. Saya ceritakan pada dia masalah terbaru saya tapi saya tak beritahu status batu dalam hempedu tu. YA ALLAH! mmg betul batu batu yang dikeluarkan tu pecah pecah dan berselerak tapi saya dikehendaki datang semula sbb masih ada lagi batu dalam hempedu. Tak kisah la janji saya dapat selamatkan hempedu saya ni..Giler hempedu nak dibuang! lagi banyak penyakit yang akan datang dikemudian hari nanti.

lihat videoklip pembedahan batu karang dihempedu, ini baru sebiji, kalau banyak mesti hancur hempedu dibuat nya, sbb tu la doktor bedah kata buang terus hempedu.

25 comments:

PERJALANAN DUNIAKU said...

Blh tak bg alamat tmpt rawatan tanpa pmbedahn tu?

MY LIFE said...

Salam bole x kasi alamat tempat rawatan tu?

Unknown said...

Mintak alamat

shah said...

Mohon tuliskan alamat tempat perubatan tu bang sbb sy menghadapi masalah yang sama.. terima kasih...

Unknown said...

Bg alamat

Fotoronics said...

Cerita aje bila org minta alamat, senyap.

Unknown said...

Emmm tahu xpe kalau stakat cerita je buat pe... baik buang je blog nie....

xan said...

saya ada menjual ubat tradisional untuk pesakit batu karang,

http://gallstonebreaker.blogspot.com/

Abdul Halim Achil said...

assalamualaikum
boleh tuan kongsikan alamat tempat rawatan tu?
saya juga pernah mengalami tanda sakit batu karang tu, dan sekarang ni tanda itu berulang. jika boleh saya nak dapatkan rawatan seperti yg tuan nyatakan. terima kasih.

dude 89 said...

BOMOH HAJI JAMIL KG GANGSA, DURIAN TUNGGAL, MELAKA
Penawar Batu Karang Hempedu dan lain-lain penyakit.
Bt 71/2, Kg Gangsa , 76100, Durian Tunggal Melaka
No Tel: 013 9990935, 013 6426663, 012 2658199
Buka (Selasa/Rabu/Satu/Ahad)
Tutup (Isnin/Khamis/Jumaat)
Waktu Operasi (6.00am - 2.00pm)....

dude 89 said...

saya salah seorang yg merawat utk buang hempedu..alhamdulillah selepas keluar 2 biji batu karang sy terus ok...tp esok saya nak pergi lagi sebab dia attack belah kanan pula...peringatan-jagalah pemakanan dan minuman,penting! kalau anda rasa anda abaikan apa sy cakap..hempedu anda akan di buang..

Unknown said...

Hubungi 0 19 417 60 25saya klu nak ubat yg mudah n murah...mudah2 siksa n kebimbang ni dpt di elakan..dan amalkn cara makan sihat n berat badan unggul...ketulan hempedu bukan lah penyakit hanya disorder... txt saya..

Myrogen said...

Sila izinkan kami memperkenalkan diri kami sebagai pakar menyingkir batu karang pundi hempedu. Kami, Agro pluz Biotech Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat yang mengkaji produk bioteknologi kami tersendiri. Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi selama 20 tahun, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang terdiri daripada Roselle, minyak zaitun dan bahan-bahan mineral.

Produk kami yang berjenama DR GETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR GETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan.

Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.

Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan
antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa. Sila hubungi 016 977 5478 (Kelvin) untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut.


Sekian, terima kasih.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Sy baru 4 hari buat operation buang hempedu...batu dh besar duit 20 sen..tgh brpantang skrg ni yg pnting sy dh xsakit lg.sakit batu ddk dlm hempedu lg sakit dr operate..cuma kos mahal la ckit 13 ribu tu utk hspital swasta

Unknown said...

Sy baru 4 hari buat operation buang hempedu...batu dh besar duit 20 sen..tgh brpantang skrg ni yg pnting sy dh xsakit lg.sakit batu ddk dlm hempedu lg sakit dr operate..cuma kos mahal la ckit 13 ribu tu utk hspital swasta

Unknown said...

dimana tempat encik beubat...klu boleh...saya pun nak g sana...saya pun ada masaalh yg sama ngan encik

Myra said...

Boleh saya tahu dimana tmpt cik berubat. Saya sedang mengalami sakit yg sama .

Myra said...

Boleh saya tahu dimana tmpt cik berubat. Saya sedang mengalami sakit yg sama .

Dr Jetox Official said...

Assalamualaikum,

Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
Kelebihan produk kami:-

Dalam 12 Jam Sahaja
Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

Mengurangkan Berat Badan
Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
——————————————————————————————————————————

Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
*Rasa senak yang kronik
*Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
*Loya dan muntah
*Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
*Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
*Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
Kesimpulan
Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
Facebook Fanpage : DR JETOX
Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
Sekian, terima kasih.

Ramon (Pengurus)

The Club, Bukit Utama,
1 Club Drive, Bukit Utama,
Bandar Utama, 47800,
Petaling Jaya, Selangor.
GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

No. Talian:
0109829005 (Ramon)
0123454977 (Win)
Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Terengganu – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Pahang – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 )
Perlis – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989)
Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Wilayah Persekutuan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Perak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

Shikin ahmad said...

Mengeluarkan batu karang dalam buah pinggang (gallstone flush)dalam hempedu tanpa pembedahan Dengan APPLE PLE akan bertindak memecahkan batu karang dlm ginjal pundi hempedu , dapat melegakan rasa sakit dlm masa yg singkat , menguatkan badan dan mengurangkan keletihan ,
Hanya dengan APPLE PLE
Dapatkan apple ple skrg dengan harga berpatutan
Pos / cod 24jam
017-762 6850 rawatan tradisional

Shikin ahmad said...

Shikin ahmad said...
Mengeluarkan batu karang dalam buah pinggang (gallstone flush)dalam hempedu tanpa pembedahan Dengan APPLE PLE akan bertindak memecahkan batu karang dlm ginjal pundi hempedu , dapat melegakan rasa sakit dlm masa yg singkat , menguatkan badan dan mengurangkan keletihan ,
Hanya dengan APPLE PLE
Dapatkan apple ple skrg dengan harga berpatutan / berdaftar dengan KKM /
Pos / cod 24jam
017-762 6850 rawatan tradisional

Myrogen said...

Menghilangkan Batu Hempedu Dalam 12 Jam Tanpa Pembedahan!

Selamatkan diri anda dari berjam-jam kesakitan yang menyeksa, disebabkan oleh serangan pundi hempedu sebelum ia berlaku!

Hanya 12 Jam Sahaja diperlukan untuk Membuang Batu Hempedu!

Detoksifikasi badan anda dari batu hempedu dan lindungi kesihatan anda!

Lihat Hasilnya dalam masa 12 jam dengan mata anda sendiri!

Jaminan Pulangan Wang 100% Sekiranya Tidak Ada Hasil!

Hubungi Kita Sekarang Untuk Mencegah Dan Menyelesaikan Masalah Batu Hempedu!

Tel No: 01159999768
WhatsApp: 01159999768
Halaman FB: Myrogen

cadeeyanez said...

Slot Machines Near Bryson City, NC - MapyRO
The only casino near 제주 출장마사지 Bryson City, 수원 출장안마 NC. 군포 출장마사지 A casino, hotel, and 하남 출장마사지 entertainment destination situated in Bryson City, 충청남도 출장샵 North Carolina.

Post a Comment